donderdag 9 april 2020

Zaaien vierkante mater bak - update

9-5-2016

Het is nu een week geleden dat ik mijn vierkante meter bak heb ingezaaid. Het warme weer van de voorbije dagen heeft ervoor gezorgd dat de eerste snel kiemende zich al aardig doen zien. Vooral radijsjes en sla beginnen een groen tapijtje te vormen. Ook de spinazie begint boven te komen.






























Het geheim van deze snelle vooruitgang is heel eenvoudig; vruchtbare grond, warmte en water. Je kunt stellen dat de minimum temperatuur om buiten met succes te zaaien 15°C moet zijn. Natuurlijk is voldoende vochtig houden van de grond noodzakelijk om de droge zaden tot kiemen te brengen.

Niet alle zaden zullen even snel tot kiemen komen. Wortelen, uiachtige en kruiden vragen iets meer tijd dan een week. Deze kunnen bij gelijke omstandigheden variƫren van 2 tot 3 weken voordat de plantjes hun kopje boven de grond uit steken

Ik zal dus nog even geduld moeten hebben voordat ik het resultaat van mijn overige zaai werk kunnen zien.

Ik hou jullie zonder twijfel op de hoogte.

Heb je voorgaande gemist zie dan wat vooraf ging:

Mijn vierkante meter bak in een nieuw jasje

Zaaien in de vierkante meter bak

Zaaien en Planten in de Serre


Geen opmerkingen:

Een reactie posten