vrijdag 13 maart 2020

Vierkante meter rozen idee


Dit is het basis concept voor de één vierkante meter rozen tuin.  Het concept is eenvoudig. Ik had een lege plek van goed 1 m² voor mijn serre. De oplossing was dan ook simpel te noemen. Standaard beton boordplaten zijn net 1 meter lang. Niet meer dan 4 platen volstond om mijn vierkante meter project te starten.

Nadat ik de boordplaten netjes in een vierkant had opgesteld, had ik  enkel de grond binnen het vierkant los te maken en verder alles op te vullen met een paar zakken potgrond.

Zo dat was dan klaar voor beplanten.

Het meest voor de hand liggend zou zijn alles gewoon vol te zetten met rozenstruiken. Dat kan best mooi zijn maar ik kies meestal om planten die elkaar helpen samen te brengen. Vandaar het idee om naast rozen ook lavendel aan te planten.

Reactie van Sara Due https://nl.esdemgarden.com

Rozen in pot kunnen het hele jaar door geplant worden. In de wintertijd kun je ook rozen met kale wortels – goedkoper dan in pot – kopen en planten. Altijd geldt dat je alleen kunt planten als het niet vriest. Meestal zit een roos in een pot. Rozen in pot, met een kluit, kunnen het hele jaar door geplant worden. In de wintermaanden kun je ook rozen planten zonder kluit, dus met kale wortels. De beste planttijd voor rozen met kale wortels is van oktober tot maart, zolang het niet vriest. Voor een mooi resultaat worden rozenstruiken vaak in groepjes geplant, bij voorkeur drie of vijf per vierkante meter.

Bedankt Sara.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten